Ik deel graag 3 Instagram tips met je zodat je jouw bedrijf nog beter kunt positioneren op Instagram!
🎀 Je kunt geen klikbare links opnemen in je captions – oftewel de beschrijvingen bij je foto’s of video’s in je Instagram post. Veel ondernemers weten dit, maar ik zie het toch vaak verkeerd gaan. Wanneer je een link in je Instagram post zet, dan kunnen jouw volgers hier helaas niet op klikken. Je kunt mensen het beste verwijzen naar je link in bio. #linkinbio
🎀 In je Instagram biografie heb je een beperking van 150 tekens om uit te leggen wat je doet met je bedrijf. Dit is ontzettend weinig! Beperk jezelf dan ook niet door je e-mailadres, website of telefoonnummer toe te voegen. Met een business account vallen deze gegevens onder je contactgegevens bij je Instellingen. Er komen dan buttons onder jouw biografie te staan met ‘E-mailen’, ‘Bellen’ of ‘Routebeschrijving’. Dit is veel makkelijker voor je volger om op te klikken en jij neemt geen belangrijke ruimte in van je biografie. Probeer in je biografie te omvatten wie jij bent en wat je why is. Waarom ben je gestart met je bedrijf en hoe kun je mensen helpen? Probeer dit te omvatten in 150 tekens en mocht je ruimte over hebben, voeg dan nog een leuke emoticon toe. Emoticons roepen emotie op en daar ben je naar op zoek! 😊
🎀 Ben je actief op Instagram maar zet je nooit wat op Stories? Jammer! Probeer jezelf ook op Stories te laten zien, want anders mis je ontzettend veel van je volgers. Het merendeel van mijn volgers ziet namelijk wel mijn Stories, maar mist weleens een post. En dat is jammer! Door op Stories zichtbaar te zijn, ben je letterlijk zichtbaarder voor je volgers en nieuwe volgers. Bovendien biedt het een uitgelezen kans om meer te laten zien van de mensen achter het bedrijf. En geef eens toe: jij bent toch ook weleens benieuwd wie er achter een bepaald bedrijf zit? Vertel jouw verhaal via Stories en laat jezelf zien. Mensen zijn gek op verhalen, dit is jouw kans om het jouwe te vertellen!
Volg mij op Instagram, vind ik leuk!
Zou je liever je social media beheer uit handen geven? Kijk eens bij mijn social media abonnementen.
2 november 2020
Kan jij het? Wil jij het? 🤷🏼♀️ Soms is het goed om ook offline te zijn, zoals ik afgelopen weekend deed. Om weer ruimte in je hoofd te creëren en van dat ‘gejaagde’ gevoel af te komen. Maar ook heel moeilijk, want je kunt het idee hebben dat je als ondernemer altijd ‘aan’ moet staan. …
14 september 2020
Of als je echt even niet weet waar je een blogartikel over moet schrijven? Kijk eens om je heen. 👀 Kijk wat er op Instagram wordt gedeeld. Praat met je klanten. Bekijk de laatste vragen die je hebt gehad van je klanten. En dan kun je de puntjes verbinden tot een nieuw onderwerp. Want wat …
31 augustus 2020
Als in: kijk jij met regelmaat naar je volgers en of ze passen bij jouw community? Zo check ik dagelijks welke volgers erbij komen en of ze in het plaatje passen. Engelse marketingbureaus, software uit Nederland, ICT’ers uit India, spambots, militairen uit Amerika en dergelijk verwijder ik meteen. Waarom ik dit doe? Niet …