icoon telefoon header_ icoon facebook icoon instagram icoon pinterest

De filosofie achter Early Bird Tickets

Vandaag deel ik graag met jullie de filosofie achter Early Bird Tickets. Want waarom werkt het zo goed?⁠ 🧐⁠

Urgentie. Dat is het antwoord. ⁠

Het geeft mensen urgentie om NU een ticket te kopen en niet te wachten tot 2 weken voor het event. ⁠

Als je snel een X aantal tickets verkocht wil hebben, dan is het goed om urgentie te creëren. Dat doe je in de vorm van schaarste of omdat het tijd gelimiteerd is. ⁠

Zo kun je een X aantal tickets beschikbaar stellen én hier een deadline aan vasthangen, zodat je de urgentie nog groter maakt. Zo was gisteren voor mij de laatste dag dat potentiële kopers een ticket voor het XoXo Expert Event konden kopen tegen de Early Bird prijs.

Dit geeft hen net het duwtje om NU een ticket te kopen. Want hé, we snappen het! Het event is pas over 2 maanden, waarom zou je nu al een ticket kopen?⁠ 🤷‍♀️⁠

Door een Early Bird te creëren zorg je dat het waardevol is voor potentiële kopers om zich nu al aan jouw evenement te committen en daar geld aan uit te geven. En al helemaal wanneer ze maar beperkt leverbaar zijn en er maar een X aantal kaarten zijn!⁠