icoon telefoon header_ icoon facebook icoon instagram icoon pinterest

Geen geur meer…

Hi beste lezer,

Een van de nare dingen om te verliezen, lijkt het me je geur. Het is een gevolg van de ziekte corona. En met je geur verliezen, verlies je ook een heleboel andere dingen.

Je smaak bijvoorbeeld. Dingen proeven nu eenmaal anders wanneer je niet kunt ruiken. Dan vind je opeens een stuk appeltaart met ketchup en peper lekker.

Maar ook herinneringen worden anders. We herkennen denk ik allemaal wel de geur van het ouderlijk huis uit 1001 geuren. Of de geur van schone was. Of de geur van nat gras na een zwoele zomerdag.

Geuren zorgen voor herinneringen. Voor fijne en minder fijne herinneringen.

Geur kun je daarom ook uiterst goed inzetten in je marketing. Zorgen voor een fijne geur in je winkel of salon betekent, zorgen voor een fijne sfeer.

Maar ook als je een webshop hebt, kun je geurmarketing toepassen. Door bijvoorbeeld je pakketjes te verrijken met geurenveloppen.

Zorg voor een unieke geur waarbij de klant onmiddellijk aan jou terugdenkt. Dit is vaak ook een van de dingen waarom klanten graag de haarproducten van de kapper thuis gebruiken of de geurdiffuser van de massagesalon waar zij komen ook thuis hebben staan.

Ze willen door middel van de geuren herinnerd worden aan het fijne momentje bij jou in de winkel of salon. Of zoals ik al eerder benoemde, bij het openen van jouw pakketje denken aan je webshop. En zodra ze deze geur weer ruiken, denken ze aan jou.  ❤️

Geurmarketing is onwijs sterk. Heb jij al ideeën hoe jij het kan toepassen in jouw business?

XoXo Manuela

 

Wil jij de volgende Marketing Gossip ook ontvangen? Schrijf je hier in voor de wekelijkse Marketing Gossip!