Je herkent het misschien wel. Meerdere marketingbureaus, marketingexperts of business coaches beloven je hét geheim van marketing te vertellen wanneer je hun diensten afneemt, door hen gecoacht wordt of een online cursus bij hen volgt.

Zal ik je eens wat vertellen?

Er is geen geheim! 🤷

Was er maar een geheim. Eén ding wat je moest doen om succesvol je marketing te kunnen doen. Dan zou ik het wel weten: dan zou ik maximaal op dat geheim inzetten en massaal klanten binnenhalen!

Helaas is er geen geheim… Marketing is zo verschillend. Je kunt je voorstellen dat jij met een kapperssalon op een hele andere manier klanten binnenhaalt dan wanneer je een merk in biologische chocolade hebt.

En dat is het.

Je moet gaan kijken wat voor joú werkt. En daar kom je maar op één manier achter: door dingen uit te proberen.

Want dat Ebook waar jij jouw concollega mee ziet adverteren werkt misschien wel heel goed voor haar, maar misschien niet voor jou. Of andersom! Want je kan niet in haar bedrijf kijken, misschien zie je continu haar voorbij komen op Instagram omdat ze daar adverteert, maar misschien werkt het wel helemaal niet!

Kijk dus niet te veel bij anderen, maar blijf bij jezelf. Het is mooi om te zien wat er allemaal mogelijk is en hier inspiratie in uit op te doen. Maar kijk echt wat voor jou werkt. 🙏
Ga adverteren via social media, creëer een gratis Ebook, geef 10% korting op een eerste aankoop, ga  starten met nieuwsbrieven en ga kijken wat het voor jou betekent.

Houd bij wat de resultaten zijn van deze marketingacties en waar het toe leidt zodat je niet meer vanuit een onderbuikgevoel, natte vingerwerk of ‘doen wat de concurrent doet’ hoeft te denken, maar echt resultaat ziet van je acties. ⚡️

Ik heb een standaard template wat je kunt gebruiken om bij te houden hoeveel websitebezoekers je hebt, wat je resultaten zijn op social media en hoe je het doet op het gebied van vindbaarheid (SEO). Je kunt dit template hier downloaden en eventueel aanpassen naar wens.

Ontdek wat joúw geheim is op het gebied van marketing door te experimenteren en te leren, want elk bedrijf is anders.