Het is tijd voor een make-over!

Vrijdag 11 oktober 2019

Hi beste lezer,

We kennen allemaal wel de tv programma’s waarin een make-over wordt gedaan waarin je de persoon van before bijna niet terug herkent. Ook op het gebied van interieur zijn er veel programma’s waarin een Extreme Home Makeover wordt gedaan waarbij je het huis helemaal niet terug herkent.

En of je nu een interieurstyliste/kapper/schoonheidsspecialiste bent of je hebt je eigen fashion boutique, jij merkt het vast ook wel in jouw bedrijf.

Mensen zijn gek op make-overs.

Het verschil van ‘before’ en ‘after’ maakt impact en zorgt ervoor dat mensen iets van je willen kopen. Hun haar, hun interieur of hun kledingstijl is veranderd & nieuw en ze voelen zich zelfverzekerd en blij met de nieuwe look.

Make-overs doen iets met mensen.

Veel ondernemers maken hier dan ook bewust én succesvol gebruik van in hun marketing. Zo laten ze ‘voor’ en ‘na’ zien van een huidverbeterende behandeling, laten ze zien hoe je een jurkje op verschillende manieren kunt dragen of laten ze een gepimpte badkamer zien. Deze posts doen het áltijd goed op social media, want dit vinden mensen nu eenmaal leuk om te zien.

Ben je zelf ook toe aan een make-over en zou je jouw Instagramfeed wel op de schop willen gooien? 🙅

Hieronder deel ik een aantal tips voor jouw eigen Instagram make-over:

 

  • Laten we beginnen bij het begin. Je Instagram Biografie. Ik heb het er wel vaker over gehad, maar dit is wel hét ding waar mensen naar kijken om te bepalen wie jij bent en wat je doet. Probeer dan ook je ‘why’ in die 150 tekens te stoppen. Maak concreet wat je doet en wáárom je het doet. Als schoonheidsspecialiste zijnde, geeft bijna geen enkele klant om welke merken je gebruikt in je salon. Laat daarom zien in je Biografie wat jou onderscheidt van jouw collega’s en waarom ze bij jou moeten zijn. Dat is hetgeen wat hen overtuigt! 
  • Dan over naar je feed. Creëer een esthetische feed door gebruik te maken van foto’s in dezelfde ‘stijl’. Houd bijvoorbeeld lichte foto’s aan waarin kleuren van jouw huisstijl terugkomen. Zo zie je bijvoorbeeld op mijn Instagram veel roze tinten terugkomen in de kleding die ik draag en in de accessoires. Schoonheidsspecialiste Skin District doet dit ook erg goed op haar Instagram met de mintkleur. 
  • Om jouw Instagramfeed ‘in te plannen’ en als het ware te zien hoe jouw Instagramfeed eruit gaat zien, kun je de gratis app Unum of mijn persoonlijke favoriet – Later – gebruiken. Ideaal om ervoor te zorgen dat jouw Instagramfeed er altijd mooi uitziet! 
  • ‘Breek’ jouw foto’s door af en toe een gekleurde afbeelding met hierin een quote, review, feitje of iets anders te plaatsen. Zo zie je in mijn Instagramfeed meerdere keren een roze afbeelding terugkomen met daarin kernwoorden waar de post over gaat. Die kun je heel eenvoudig zelf maken met de gratis tool Canva. Canva biedt standaard lay-outs die je kunt bewerken met jouw huisstijl.


Zie jouw Instagramprofiel echt als jouw online visitekaartje! ✨

Je moet een potentiële volger overtuigen om jou te volgen en dat doe je door goed te vertellen wie je bent (je Instagram Biografie) en te laten zien wie jij bent en wat je doet (je Instagram foto’s).

Voor de expert Instagrammer kun je ook nog ‘Hoogtepunten’ inzetten om daar Stories in verschillende categorieën in te delen, zoals wie je bent, jouw bedrijf, behind the scenes etc.

Mocht je het gemist hebben, begin november geef ik een basis Instagram workshop om jou de kneepjes van het vak te leren! Samen met holistische schoonheidssalon Skin District geef ik de workshop ‘Meer succes met Instagram’ op zondag 3 november in Haarlem. Een workshop om je te leren hoe je nog meer uit Instagram kunt halen. Hier vind je meer informatie en kun je ook een kaartje kopen.

PS: Ik ben heel benieuwd naar je Instagram make-over! Stuur je me een berichtje op Instagram zodat ik je kan volgen? Je kunt me vinden op @xoxomarketing

Fijn weekend alvast!

XOXO Manuela

 

Wil jij de volgende Marketing Gossip ook ontvangen? Schrijf je hier in voor de wekelijkse Marketing Gossip!

Deze artikelen schreef ik ook