icoon telefoon header_ icoon facebook icoon instagram icoon pinterest

Hoe lang kan jij je adem inhouden?⁠ 🤐

Ik kan je vertellen dat ik het hooguit een minuut volhoud! Als kind kon ik ook nooit lang onder water blijven, doodeng vond ik het. Inmiddels leer ik met yoga mijn ademhaling beter onder controle te krijgen en dat helpt enorm.⁠

“Je moet een lange adem hebben.”⁠

Weleens van deze uitspraak gehoord? Dit geldt sowieso ook voor marketing.⁠ 😁⁠

We hebben de afgelopen weken ontzettend veel zaadjes gepland door bezig te zijn geweest met onze social media, e-mail marketing, website en andere vormen van marketing. En nu is het een kwestie van volhouden! Een lange adem hebben. Marketing kost namelijk tijd. Niet alleen om het uit te voeren, maar ook wat betreft wanneer het voor je gaat werken.⁠

En dat je dat soms vergeet is niet erg. Ik vergat het deze week ook weer even. Ik wil veel sneller, continu verbeteren en opschalen, maar marketing heeft nu eenmaal tijd nodig.⁠

Al die berichten over reflecteren en vooruit kijken is noodzakelijk. Ik kijk graag vooruit naar alle dingen die ik nog wil gaan doen. ⁠

Alleen door zoveel naar voren te kijken vergeet ik het nog weleens wat ik al heb gedaan. En dat dingen ook tijd nodig hebben. En dat is soms lastig te accepteren, maar weet dat iedereen hier last van heeft.⁠

Een goede manier om even weer met beide benen op de grond te komen is te kijken naar wat je inmiddels al met je marketing hebt bereikt. Je vergeet al snel de complimentjes, likes en reacties die je krijgt op je mailings, social media en website. Je gaat het als ‘normaal’ zien en hebt niet door dat je marketing aan het werken is en het een kwestie van tijd is…⁠ ❤️⁠

Laat je dus niet teveel in met alle berichten over vooruitkijken en het jeukende gevoel dat je niet snel genoeg gaat. Je gaat snel genoeg en je marketing ben je aan het opbouwen. Denk aan de lange adem.⁠

⁠XoXo Manuela

 

Wil jij samen aan je marketingstrategie werken? Kijk hier wat ik voor je kan doen.