fbpx
icoon telefoon header_ icoon facebook icoon instagram icoon pinterest

Hoe verkoop je een offline programma in coronatijd?

Hi beste lezer,

Hoe verkoop je een workshop, training of laat staan een offline programma in een tijd als deze?

Niet?

Maar wat als je vanuit je tenen voelt dat dit is wat de wereld nodig heeft en jij staat te stuiteren van energie omdat je helemaal voelt dat dit 100% is waarom je je bedrijf bent gestart?

Dan ga je er gewoon voor! 🔥

Dit overkwam Marjolijn van My Beautiful Life, een van mijn klanten. Zij is holistisch business & life coach en hetgeen waar zij het allergelukkigst van wordt is mensen helpen met duurzame tools waar zij hun hele leven plezier van hebben.

En dan voornamelijk offline omdat ze dan een krachtigere transformatie kan bewerkstelligen.

In een onbeduidende flow zette ze het Liefdevol Leiderschapsprogramma neer. Een waanzinnig drie maanden traject met 6 live dagen. Een traject van onschatbare waarde (al zeg ik het zelf 🤪) waarbij je als persoon en als ondernemer waanzinnig groeit.

Een prachtig programma, maar ook een uitdaging om 6 livedagen te doen in een tijd zoals deze. Maar Marjolijn voelde dat fysiek met een groep 3 x 2 dagen aan jezelf werken de meeste impact brengt.

Samen gingen we aan de slag met het marketingplan. Want hoe ga je deze 10 plekken voor het programma vullen?

1. We beginnen bij het begin. Kijk altijd eerst naar je huidige klanten. Voor wie zou dit traject iets kunnen zijn? Bij wie past dit precies en is het een mooie vervolgstap op hetgeen wat je al eerder voor diegene hebt gedaan? Nodig die klanten persoonlijk uit. Laat hen zich speciaal voelen dat zij voor zoiets gaafs als eerste worden uitgenodigd.

2. Voor een programma waar veel persoonlijk contact in is zoals het programma van Marjolijn, is het belangrijk dat klanten je leren kennen. Ze moeten een klik met je hebben en zich vertrouwd genoeg voelen dat jij hen mag helpen. We hebben dan ook een reeks van gratis Online Masterclasses gehouden om zo toekomstige klanten al een voorproefje van het grote programma te geven.

3. Bied vrijblijvende gratis kennismakingsgesprekken aan voor de mensen die twijfelen of het programma voor hen past. Als je met hen spreekt kun je beter uitleggen hoe het programma in elkaar steekt en de behoeften van de ander in kaart brengen.

4. Laat vooral veel van jezelf zien. Doe Q&As op social media, maak informatieve video’s, ga in gesprek met anderen op social media en houd je potentiële klanten warm door regelmatig interessante mailings te sturen.

5. Maak heel duidelijk hoe het programma eruit ziet. Waar vinden de livedagen bijvoorbeeld plaats? Wat ga je leren en wat is het resultaat? Voor wie is het bedoeld? Vang de vragen die klanten mogelijk kunnen hebben meteen al af.

En een extra belangrijke: laat zien hoe je rekening houdt met de coronamaatregelen en hoe je deze toepast. Zo vang je mogelijke zorgen van potentiële deelnemers af.

Zo kun je zelfs in deze tijd nog steeds live coachingstrajecten of andere vormen van offline events verkopen, als je maar weet dat niets vanzelf gaat en je zelf echt ‘out there’ moet zijn om potentiële klanten te ontmoeten!

PS: Ik ben zo onder de indruk van het programma dat ik de eerste deelnemer van het Liefdevol Leiderschapsprogramma was die ja zei! Ik weet zeker dat ik onwijs veel ga leren en kan niet wachten tot het zover is! Ook iets voor jou? Lees hier meer informatie of volg Marjolijn zodat je haar positieve energie kunt proeven 😉

Fijne dag!

XoXo Manuela

Wil jij de volgende Marketing Gossip ook ontvangen? Schrijf je hier in voor de wekelijkse Marketing Gossip!