icoon telefoon header_ icoon facebook icoon instagram icoon pinterest

Iedereen houdt van verrassingen

Hi beste lezer,

Twee weken terug had ik het met je over verwachtingsmanagement. Dat mensen het heerlijk vinden om bij de hand te worden genomen en dat jij de leiding neemt.

Wat klanten nog fijner vinden, is te worden verrast omdat je meer levert dan ze hadden verwacht. 💖

Denk maar aan die keren dat je een klein extraatje kreeg bij je webshopbestelling of een klein cadeautje kreeg voor kerst van je kapper.

Je wordt verrast en dat zorgt ervoor dat je je nog meer aan je kapper of de webshop bindt en je een betere relatie met hen opbouwt. En dat wil je ook bij jouw klanten!

Het kan echter ook zo zijn dat je de klanten te erg verwent. We weten allemaal dat je bij de Douglas of Ici Paris een monstertje van een nieuw product erbij krijgt bij je aankoop en als je veel koopt zijn het zelfs echte producten of leuke hebbedingetjes. Maar wat nou als je het een keer niet krijgt?

Dan ben je teleurgesteld. Je verwachtingsmanagement is immers zo gecreëerd dat je verwacht iets extra’s te krijgen. Oftewel, het verrassingselement is weg.

Hoe zorg jij ervoor dat jij je klanten nèt wat extra’s geeft en daarmee hun verwachtingen overtreft?

Dat kan al zoiets kleins zijn als een handgeschreven kaartje op de verjaardag van je klant.
Of de klant een korte handmassage geven tijdens het gezichtsmasker.

Af en toe iets extra’s doen. Iets wat de klant niet verwacht en daarmee zijn of haar verwachtingen overtreffen.

Zorg dat je klant zich speciaal voelt.

Hoe ga jij dit doen? 🌈

XoXo Manuela

 

 

Wil jij de volgende Marketing Gossip ook ontvangen? Schrijf je hier in voor de wekelijkse Marketing Gossip!