Hi beste lezer,Twee weken terug had ik het met je over verwachtingsmanagement. Dat mensen het heerlijk vinden om bij de hand te worden genomen en dat jij de leiding neemt.Wat klanten nog fijner vinden, is te worden verrast omdat je meer levert dan ze hadden verwacht. 💖Denk maar aan die keren dat je een klein extraatje kreeg bij je webshopbestelling of een klein cadeautje kreeg voor kerst van je kapper.Je wordt verrast en dat zorgt ervoor dat je je nog meer aan je kapper of de webshop bindt en je een betere relatie met hen opbouwt. En dat wil je ook bij jouw klanten!Het kan echter ook zo zijn dat je de klanten te erg verwent. We weten allemaal dat je bij de Douglas of Ici Paris een monstertje van een nieuw product erbij krijgt bij je aankoop en als je veel koopt zijn het zelfs echte producten of leuke hebbedingetjes. Maar wat nou als je het een keer niet krijgt?Dan ben je teleurgesteld. Je verwachtingsmanagement is immers zo gecreëerd dat je verwacht iets extra’s te krijgen. Oftewel, het verrassingselement is weg.Hoe zorg jij ervoor dat jij je klanten nèt wat extra’s geeft en daarmee hun verwachtingen overtreft?Dat kan al zoiets kleins zijn als een handgeschreven kaartje op de verjaardag van je klant.Of de klant een korte handmassage geven tijdens het gezichtsmasker.Af en toe iets extra’s doen. Iets wat de klant niet verwacht en daarmee zijn of haar verwachtingen overtreffen.Zorg dat je klant zich speciaal voelt.Hoe ga jij dit doen? 🌈XoXo Manuela
Wil jij de volgende Marketing Gossip ook ontvangen? Schrijf je hier in voor de wekelijkse Marketing Gossip!
1 december 2020
Hi beste lezer, Heb je je marketingplan voor 2021 liggen, maar weet je nu al dat het je niet gaat lukken? Je plan voor 2020 was ook al niet meer dan de helft uitgevoerd en om nu álles op corona af te schuiven… (horeca/event ondernemers daargelaten) Het is vaak heel makkelijk om een plan te …
3 november 2020
Hi beste lezer, Hoe verkoop je een workshop, training of laat staan een offline programma in een tijd als deze? Niet? Maar wat als je vanuit je tenen voelt dat dit is wat de wereld nodig heeft en jij staat te stuiteren van energie omdat je helemaal voelt dat dit 100% is waarom je je …
23 oktober 2020
Hi beste lezer,Als je in de beauty branche zit kan het je niet ontgaan zijn. De hype rondom maskne.Je ziet nu meerdere salons erover schrijven en inspelen op de hype rondom de huidvriendelijke mondmaskers.Als je als eerste op dit soort actualiteiten inspeelt, dan kun je echt opvallen. Dit deed Vivian van VIVE Huidtherapie een paar weken geleden.Ze …