icoon telefoon header_ icoon facebook icoon instagram icoon pinterest

Je doet maar wat…

Hi beste lezer,

Je doet maar wat.

Je bent wel bezig met social media, je hebt een blog en zo nu en dan stuur je ook weleens een nieuwsbrief. Maar heel eerlijk? Je doet maar wat. 🤷🏼

En dat is helemaal niet erg , want 90% van de ondernemers weet weleens niet wat hij of zij doet. Het probleem is alleen dat veel ondernemers ‘maar wat doen’ en dan niet meten wat het effect is van die spontane acties.

Dat hun onderbuikgevoel zegt dat die winactie op social media wel heel goed liep of dat er leuke reacties kwamen op je nieuwste blogartikel, maar je geen idee hebt hoeveel nieuwe volgers je er nu door hebt gekregen of hoe vaak je blogartikel nu echt is gelezen op die twee enthousiaste vriendinnen na.

Meten is weten. Je hebt het mij al heel vaak horen zeggen, maar het is zo belangrijk!

Het is geen probleem als je maar wat doet met je marketing. Heel goed zelfs, want je bent begonnen! Maar schrijf op wat je op dit moment hebt en doe dit over een maand weer. Kijk naar je statistieken, was dit social media bericht nu echt wel een goed bericht of heb je alleen maar likes omdat het een leuke foto is?

Door te meten weet je of jouw onderbuikgevoel van ‘gewoon maar wat doen’ klopt. En dan kun je daar weer wat mee en ga je van ‘gewoon maar wat doen’ naar ‘weten wat je doet’ en spontaan iets uitproberen.

Blijf zeker uitproberen en wees niet bang om fouten te maken, maar meet wat je doet zodat je wat meer grip krijgt op je marketing. Zodat je weet aan welk touwtje je moet trekken om resultaat Y te krijgen. ⚡️

Succes met ‘maar wat doen’ vandaag!

XoXo Manuela

 

 

Wil jij de volgende Marketing Gossip ook ontvangen? Schrijf je hier in voor de wekelijkse Marketing Gossip!