Ik zeg het wel vaker: je Instagramprofiel is je online visitekaartje. En wat zou jij op dit online visitekaartje willen laten zien?
– Een mooie profielfoto van jou of je logo. ✨
– Een mooie rustige feed die past bij jouw look & feel. ✨
– Een krachtige Instagram Biografie die jouw boodschap weergeeft: wie ben jij en waar sta je voor? ⚡️
– Een websitelink die verwijst naar meerdere pagina’s waarnaar jij refereert in je posts, zoals een Linktree link ⚡️
En daarnaast Instagram Highlights, ook wel Instagram Hoogtepunten genoemd. Dat zijn die mooie bolletjes onder je Instagram Biografie waarin je wat hoogtepunten kan laten zien van de Instagram Stories die je hebt gemaakt.
Mijn tip is om je Hoogtepunten als je website menubalk te zien. Welke dingen wil je sowieso laten zien aan de volger?
De drie Hoogtepunten die je in mijn ogen sowieso moet hebben, zijn:
– Over mij
– Diensten/Producten
– Reviews
Dit zijn namelijk 3 hele belangrijke pagina’s van jouw website en daarmee ook voor je Instagramaccount. Mensen willen weten wie erachter het account zit. Heb jij net geen Stories geplaatst op die dag? Dan kunnen ze in ieder geval in je Hoogtepunten meer over jou te weten komen!
Ze willen weten waarvoor ze jou in kunnen schakelen (dienst of product) en wat andere mensen over jou zeggen (reviews).
Wil jij serieus aan de slag met je social media, maar heb je hier hulp bij nodig? Wij helpen je graag met onze maandelijkse social media abonnementen.
2 november 2020
Kan jij het? Wil jij het? 🤷🏼♀️ Soms is het goed om ook offline te zijn, zoals ik afgelopen weekend deed. Om weer ruimte in je hoofd te creëren en van dat ‘gejaagde’ gevoel af te komen. Maar ook heel moeilijk, want je kunt het idee hebben dat je als ondernemer altijd ‘aan’ moet staan. …
14 september 2020
Of als je echt even niet weet waar je een blogartikel over moet schrijven? Kijk eens om je heen. 👀 Kijk wat er op Instagram wordt gedeeld. Praat met je klanten. Bekijk de laatste vragen die je hebt gehad van je klanten. En dan kun je de puntjes verbinden tot een nieuw onderwerp. Want wat …
31 augustus 2020
Als in: kijk jij met regelmaat naar je volgers en of ze passen bij jouw community? Zo check ik dagelijks welke volgers erbij komen en of ze in het plaatje passen. Engelse marketingbureaus, software uit Nederland, ICT’ers uit India, spambots, militairen uit Amerika en dergelijk verwijder ik meteen. Waarom ik dit doe? Niet …