Hi beste lezer,
Heb je je marketingplan voor 2021 liggen, maar weet je nu al dat het je niet gaat lukken?
Je plan voor 2020 was ook al niet meer dan de helft uitgevoerd en om nu álles op corona af te schuiven… (horeca/event ondernemers daargelaten)
Het is vaak heel makkelijk om een plan te maken. Je weet precies hoe je succesvol dat nieuwe product gaat lanceren, kunt zorgen voor meer leads of hoe je jezelf sterker in de markt kunt gaan positioneren.
Alleen zonder een echte stok achter de deur blijft het moeilijk om daadwerkelijk ook alle acties uit te voeren die nodig zijn voor het gewenste resultaat. Om daadwerkelijk elke dag een stapje dichterbij het einddoel te komen.
Vaak ontstaat er vlak voor de lancering of het moment suprême paniekmarketing. Snel nog even alle acties uitzetten, maximaal budget op die ene advertentiecampagne of leads bombarderen met e-mails.
Om toch nog even het tevreden gevoel te hebben dat je alles uit de kast hebt gehaald. Dat je alles hebt gedaan wat je kon. Maar toch is het resultaat niet zoals je had gehoopt… Herkenbaar?
Wat ga jij doen om je toch voor 90% aan je plan te houden ondanks welke invloed corona op je business gaat hebben?Of heb je een plan A en een plan B die afhankelijk is van de situatie (lockdown of niet)?
Ik ben benieuwd! Laat het me weten via een reply op deze e-mail.
XoXo Manuela
3 november 2020
Hi beste lezer, Hoe verkoop je een workshop, training of laat staan een offline programma in een tijd als deze? Niet? Maar wat als je vanuit je tenen voelt dat dit is wat de wereld nodig heeft en jij staat te stuiteren van energie omdat je helemaal voelt dat dit 100% is waarom je je …
23 oktober 2020
Hi beste lezer,Als je in de beauty branche zit kan het je niet ontgaan zijn. De hype rondom maskne.Je ziet nu meerdere salons erover schrijven en inspelen op de hype rondom de huidvriendelijke mondmaskers.Als je als eerste op dit soort actualiteiten inspeelt, dan kun je echt opvallen. Dit deed Vivian van VIVE Huidtherapie een paar weken geleden.Ze …
4 september 2020
Hi beste lezer,Veel mensen onderschatten deze websitepagina.Ze zetten er zomaar wat neer en laten dit jaren staan, maar deze pagina hoort te veranderen, want jij verandert. Ik heb het over de ‘Over mij’ of ‘Over ons’ pagina.Deze pagina staat in de top 4 van meest bekeken websitepagina’s en is ontzettend belangrijk voor alle ondernemers.Waarom?Omdat mensen …