icoon telefoon icoon e-mail icoon facebook icoon instagram icoon pinterest

Vind je huidtherapeut

In juni 2019 startte ik met Fleur van Vind je Huidtherapeut het strategietraject waarbij we een sterke marketingfundering neer hebben gezet voor haar online platform. Vind je Huidtherapeut is een all-in-one platform waar cliënten zowel informatie kunnen vinden over hun specifieke huidprobleem, een huidadvies kunnen aanvragen als een huidtherapeut in hun regio direct boeken. Zo biedt Vind je Huidtherapeut een A tot Z beleving voor haar websitebezoekers. Wat uniek is aan Vind je Huidtherapeut, is dat alle deelnemende huidtherapeuten eerst gescreend zijn en dat Fleur hen allemaal persoonlijk ontmoet wil ontmoeten. Heeft ze nog geen huidtherapeuten beschikbaar in de regio van een vragende cliënt? Dan helpt ze hen persoonlijk bij het zoeken naar huidtherapeuten bij hen in de buurt. Fleur is toegewijd aan haar missie om meer mensen te informeren over de behandelingen van een huidtherapeut én de huidtherapeuten beter op de kaart te zetten middels het online platform.

Wat hebben we concreet gedaan?

Waarom ze naar XoXo Marketing toestapte? Zelf geeft ze aan: “Ik had zelf al wel wat geëxperimenteerd met wat marketing dingetjes, zoals adverteren – online en offline – maar ik heb geen marketingachtergrond, dus ik deed eigenlijk maar wat. Toen besloot ik dat het tijd werd om met iemand samen te gaan werken die echt verstand heeft van marketing! Ik heb besloten om met Manuela samen te werken, omdat zij echt gemotiveerd was om mij te helpen en daarnaast in mijn branche al heel wat ervaring en kennis heeft. Dat was voor mij wel het extra zetje om voor haar te kiezen.”

“Ik vind het de investering meer dan waard!”

De samenwerking

Hoe Fleur de samenwerking heeft ervaren? “Ik vond het een hele fijne samenwerking. Ik heb Manuela altijd kunnen e-mailen voor vragen en dat doe ik soms nu nog. Ook de updates die ze me geregeld per e-mail gaf vond ik heel fijn, zo wist ik precies waar ze mee bezig was. Ik houd daar heel erg van!” Fleur was toentertijd al bezig met online marketing, maar voelde dat ze moest investeren om sneller te kunnen groeien: “Ik vond het wel een moeilijke beslissing, omdat je toch investeert en het niet super concreet is wat je ervoor terug krijgt, zoals bij een product. Ik vind het de investering meer dan waard! Vooral wanneer ik de resultaten begon te zien en dat ik nu ook weet wat ik moet doen om die resultaten te behalen. Vroeger deed ik maar gewoon wat en was ik er misschien wel uitgekomen, maar nu weet ik wat ik doe en zet ik doelgericht mijn marketing in. Anders had ik er misschien nog wel jaren langer over gedaan!”

Wat hebben we concreet gedaan?

In het strategietraject kijken we naast de overkoepelende marketingstrategie en specifieke strategieën (zoals een social media strategie), ook direct hoe we dit vertalen naar de uitvoering. Hoe kunnen we de huidige marketingmiddelen optimaliseren of welk marketingmiddel kunnen we initiëren om meer websitebezoekers aan te trekken en er meer verkopen, afspraken of contactverzoeken uit te halen?

Website

Het strategietraject begint met een kick-off sessie waarna de branding en de boodschap van het merk worden bepaald. Aan de hand van branding en commerciële verfijningen raadt XoXo Marketing diverse verbeteringen aan op de website. Voor Vind je Huidtherapeut waren het een aantal punten:

Overige aspecten van het strategietraject
Daarnaast hebben we samengewerkt aan de SEO, SEA en de e-mail marketing. Zo hebben we gekeken naar hoe de Google Ads campagnes meer resultaat kunnen opleveren, hoe we door middel van SEO meer websiteverkeer kunnen genereren en daarnaast hoe we e-mail marketing in kunnen zetten om nieuws te verspreiden, het huidadvies op te volgen en hoe je deze e-maillijst laat groeien. Alles om het verkeer naar de website te verhogen en daar meer boekingen voor de huidtherapeuten uit te halen!

Before

Dit is de website voordat Fleur en XoXo Marketing deze onder handen namen:

AFter

Dit is de website nadat Fleur en XoXo Marketing deze onder handen namen:

Social media

Fleur was al heel erg goed bezig op social media, maar ze miste nog wat consistentie in haar branding en wat ze nu allemaal kon delen qua content op social media. In samenspraak met Fleur heeft XoXo Marketing een social media strategie en content strategie uitgewerkt. Hierin waren onder andere een Instagram hashtagonderzoek opgenomen en hoe de feed van Instagram versterkt zou kunnen worden. Zie hieronder het resultaat!

Before

Dit is de Instagramfeed voordat Fleur en XoXo Marketing deze onder handen namen:

After

Dit is de Instagramfeed nadat Fleur en XoXo Marketing deze onder handen namen:

De resultaten

En wat heeft dit nu allemaal opgeleverd voor Vind je Huidtherapeut? “Enerzijds natuurlijk dat ik veel meer inzicht heb in wat ik doe met mijn marketing en hoe ik eventueel kan inspelen op kansen en hoe ik kan opschalen. Ik weet nu doelgericht en strategisch mijn marketing in te zetten!” legt Fleur uit. “Anderzijds heb ik meer websitebezoekers gekregen en heb ik meer boekingen voor de huidtherapeuten weten te genereren dankzij de Google Adwords campagne. Deze heb ik samen met Manuela opgezet en dankzij haar advies geoptimaliseerd. Dat is zeker een kenbaar resultaat geweest!”

Het strategietraject

 

Wil jij ook zulke mooie resultaten behalen voor jouw business? Laten we samen kijken of het strategietraject iets voor jou is! Ik kijk graag met je mee of het strategietraject past bij jou en je onderneming.

Meer informatie