icoon telefoon header_ icoon facebook icoon instagram icoon pinterest

Maak jezelf vrijer in je marketing 💌

Hi beste lezer,

Het is vandaag Bevrijdigingsdag. Een hele gekke manier om het te vieren vandaag, want heel veel mensen voelen zich beperkt in hun vrijheid. Weet dat we het allemaal doen voor de gezondheid van een ander en daarmee ons zorgpersoneel heel erg ontlasten, waaronder mijn zus die arts-assistent is op de IC. ❤️

Laat ik het maar hebben over waar ik meer over weet en dat is jezelf vrijer maken in je marketing. Want lieve lezer, wat zie ik dit toch vaak verkeerd gaan. En dan voornamelijk op het gebied van e-mail marketing. Klanten die elke aanvraag voor een productdemonstratie handmatig opvolgen met een persoonlijke e-mail. Opdrachtgevers die heel veel moeite doen om nieuwe klanten te werven voor een nieuw aanbod, met een generieke e-mail voor hun hele mailinglijst, terwijl ze beter kunnen segmenteren op mensen die echt geïnteresseerd zijn.

Je kunt jezelf heel wat tijd en moeite besparen, wanneer je dit in één keer goed instelt. Maar die tijd nemen de meeste mensen niet of durven er niet een keer in te investeren, terwijl het zich direct in tijd maar ook geld terugverdient!

Waar ik het over heb? Over geautomatiseerde e-mailfunnels. Zo krijg je bijvoorbeeld een e-mail van mij wanneer jij je net inschrijft voor deze Marketing Gossip met wat meer informatie over mij en wat je kunt verwachten. Dit heeft niet zoveel met tijdsbesparing te maken, maar meer dat de lezer mij alvast leert kennen en wat hij of zij van mij kan verwachten. Onderdeel van de Customer Journey (oftewel, klantreis), maar daarover een andere keer meer.

Je kunt in heel veel e-mail software funnels instellen en dit zijn geautomatiseerde e-mails die dus automatisch verstuurd worden wanneer iemand een bepaalde handeling uitvoert. Bijvoorbeeld een klant laat zijn winkelmandje met producten erin achter en verlaat je website. Dan kan een geautomatiseerde e-mailfunnel deze klant mailen met ‘Hé, er zit nog iets in je winkelmandje!’ en wanneer de klant die e-mail niet opent, kan de klant een paar dagen later nog een e-mail krijgen over hetzelfde winkelmandje.

Heb je een huidanalyse apparaat en vragen mensen eerst een productdemonstratie aan en kopen ze daarna pas het apparaat? Zorg ervoor dat deze mensen in een geautomatiseerde e-mailfunnel komen. In de eerste e-mail staat dat het leuk is dat ze een productdemonstratie hebben aangevraagd en wanneer ze gebeld worden of dat ze direct via een tool een demonstratie kunnen inplannen (nog meer geautomatiseerd!). Dit scheelt je een hele hoop handmatig e-mailen. 💌

En daar gaat het om. Automatische e-mail flows kunnen niet alleen heel veel tijd winnen, maar ook letterlijk geld wanneer een klant dus wél nog het verlaten winkelmandje alsnog betaalt. Je maakt jezelf letterlijk wat vrijer van je marketing en sales en toch kom je bij je doel. Het levert je meer vrijheid op.

Vrijheid. Dat willen we toch allemaal?

Mocht je al bezig zijn met e-mail marketing en nieuwsgierig zijn welke e-mailfunnels jij kan instellen om losser te komen van je marketing, stuur me dan een e-mail op info@xoxomarketing.nl.

Fijne dag!

XoXo Manuela

 

 

Wil jij de volgende Marketing Gossip ook ontvangen? Schrijf je hier in voor de wekelijkse Marketing Gossip!