Selecteer een pagina

Social Media Management voor salonhouders

Besteed je social media kanalen uit om je ideale klanten aan te trekken en te groeien naar je droomsalon.

Jij bent een beautyspecialist met een eigen salon. Samen met je klanten werken naar een mooi resultaat is wat je het liefste doet en waar je energie van krijgt. Echter ervaar je dat het runnen van een eigen salon zoveel meer is dan dat. Je bent namelijk ook ondernemer en probeert alle ballen tegelijkertijd in de lucht te houden.

Je bent trots op je salon, maar er zit meer in voor je gevoel.

Je hebt nagedacht over je concept en uitstraling, maar je hebt nog zoveel ambitie. Je wilt bijvoorbeeld die ene behandeling uit je aanbod schrappen, uitbreiden met een team of gewoon meer klanten hebben.

Je salon is gewoon nog niet op het punt wat je voor ogen hebt. Dat je met behulp van sociale media écht aan je zichtbaarheid kunt werken en jezelf sterk neer kunt zetten is niet nieuw voor je. Je hebt al genoeg pogingen gedaan voor het opmaken van mooie posts, maar dit blijft een dingetje..

Je weet gewoon niet waar je de tijd vandaan moet halen om het écht goed aan te pakken.

Je post vaak maar even tussendoor en weet eigenlijk niet wat je aan het doen bent of wat de gedachtegang is achter je aanpak.

Ja, zichtbaar zijn..

Maar je hebt het idee dat daar meer achter moet zitten. Dan hebben we het nog niet gehad over het vinden van inspiratie voor berichten en het creëren van een mooi profiel. Dit lijkt andere salons veel makkelijker af te gaan.

Je vraagt je af waar anderen al die ideeën vandaan halen. En waarom het zo moeilijk lijkt om een mooi profiel te creëren..

Deze druk en onzekerheden ben je zat. Je wilt van die onrust af.

Je wilt een sterke en effectieve strategie om je ideale klanten aan te trekken via social media. Posts die écht passen bij jou en je salon en daarnaast een mooi profiel die de uitstraling van jouw salon weerspiegelt.

Dat is precies waar ik je bij ga helpen.

VOORBEELDEN VAN MIJN WERK

HERKEN JIJ JE HIERIN?

:
;
Je weet gewoon niet waar je de tijd vandaan moet halen om te posten.

Je post vaak maar even tussendoor waardoor de posts geen verlengstuk zijn van je salonconcept en de samenhang ver te zoeken is. Je beseft je regelmatig dat het wel héél lang geleden is sinds je voor het laatst hebt gepost. Je bent het zat om het posten op social media op je to-do lijstje te zien blijven staan.

:
;
Je weet eigenlijk niet wat je aan het doen bent of wat de gedachtegang is achter je aanpak.

Ja, zichtbaar zijn.. Maar je hebt het idee dat daar meer achter moet zitten. Je post wat in je opkomt, maar hebt geen idee of dat ook is wat je ideale klant wil lezen of zien.

:
;
Je profiel ziet er rommelig uit en past niet bij de uitstraling van je salon.

Hier baal je enorm van. Je salon heeft namelijk een prachtige uitstraling, maar dit komt op je social media pagina’s niet naar voren.

:
;
Je vind het lastig om inspiratie te vinden waardoor je blokkeert en uiteindelijk niets post of een andere salon nadoet.

Dit voelt niet goed want je weet dat je salonconcept uniek is en een eigen verhaal te vertellen heeft. Je vraagt je af waar anderen al die ideeën en creativiteit vandaan halen.

:
;
Je resultaten blijven uit.

Je hebt eindelijk tijd kunnen vinden om na te denken over goede posts, maar je hebt het gevoel dat ze niet aanslaan. Je vraagt je af waar dit aan ligt want je hebt er echt je best op gedaan.

:
;
Je krijgt geen energie van social media en vind het maar een last.

Het is gewoon niet je ding. Je besteed je tijd niet graag aan iets waar je passie niet ligt.

HET IS TIJD VOOR VERANDERING

Wat ik vaak hoor van klanten is dat ze dachten social media er wel ”even” bij te kunnen doen. Ze ontwaken echter al snel uit deze droom. Dat is ook niet gek als je bedenkt dat steeds meer bedrijven een eigen social media afdeling hebben. Steeds meer bedrijven zetten dus één of zelfs meerdere medewerkers voor 40 uur per week in. Het onderhouden van sterke social media pagina’s is een voltijdbaan.. Waarom zou dat voor jou als salonhouder anders zijn?

Als Online Marketeer met diploma Schoonheidsspecialiste help ik jou om je ideale klanten aan te trekken en te groeien naar je droomsalon door middel van consistente en doelgerichte contentstrategieën.

JIJ WILT…

:
;
Consistent zichtbaar zijn op social media en hier zelf zo min mogelijk naar om hoeven kijken.

Je wilt geen druk meer voelen om tijd te vinden voor het posten en het niet ‘’even tussendoor’’ doen, want hierdoor post je niet consistent genoeg en is er geen samenhang.

:
;
Een sterke en effectieve strategie om je ideale klant aan te trekken via social media.

Je voelt dat je social media inzet veel sterker kan en wil van deze onrust af. Je wil dat je posts écht passen bij jou en je salon en dat ze tegelijkertijd je ideale klant aanspreken.

:
;
Een mooie en professionele uitstraling van je social media kanalen die aansluit bij je salon.

De uitstraling van je profiel vind je heel belangrijk, deze moet helemaal passen bij de uitstraling van je salon.

:
;
Geen druk meer voelen om altijd maar inspiratie te moeten hebben voor originele posts.

Je weet dat je een mooie salon hebt met een uniek verhaal en wil dit overbrengen via social media zonder andere salons te kopiëren.

:
;
Resultaat zien.

Je wil dat de posts aanslaan en je wil een stijging zien in de geboekte behandelingen die je het allerleukste vind om te doen.

:
;
Je tijd besteden aan dingen waar je wél energie van krijgt.

Samen met je klanten werken aan een mooie huid is wat je het liefste doet. Je laat je social media kanalen liever aan iemand over die hier passie voor heeft. Niet jij dus.

Ik zet jouw salon krachtig neer op social media.

Ik analyseer het concept en de doelen van jouw salon en vertaal dit tot in de puntjes naar je social media kanalen.

Met mijn diploma tot Schoonheidsspecialiste zorg ik ervoor dat jouw expertise van het scherm af spat. Ik stel krachtige teksten op en combineer deze met sprekende beelden of juist met beelden die nieuwsgierig maken. Zo vergroot ik het bereik van jouw social media kanalen en trekken we meer klanten aan.

En niet zomaar klanten; ideale klanten. Dat zijn de klanten die jij het allerliefste ziet in de salon. Klanten waar je een leuke klik mee hebt, klanten die je het beste kan helpen of klanten die de leukste behandelingen boeken.

Social media is niet iets wat je er ”even” bij kan doen. Laat mij een unieke strategie opstellen en het beheer van je social media kanalen geheel of gedeeltelijk uit handen nemen. Net wat past bij jouw voorkeur en doel!

TEVREDEN KLANTEN

ZO GA IK JE HELPEN

SILVER

€350

Per maand*

8 posts per maand op Instagram en Facebook

Branding voor je socials (biografie, profielfoto, highlights)

Sterke contentstrategie

Pakkende teksten

XoXo Marketing plaatst de berichten

Persoonlijk contact wanneer nodig

Maandelijks opzegbaar

Meest populair

GOLD

€545

Per maand*

8 posts per maand op Instagram en Facebook

8 story-sets per maand

Branding voor je socials (biografie, profielfoto, highlights)

Sterke contentstrategie

Pakkende teksten

XoXo Marketing plaatst de berichten

Persoonlijk contact wanneer nodig

Maandelijks opzegbaar

Eenmalig €179* opstartkosten
*De prijzen zijn exclusief 21% BTW

EXTRA OPTIES:


– Professionele beelden van je salon, medewerkers, producten en behandelingen.
– Interactie met volgers.
– Reels.

Vraag gerust naar de mogelijkheden!

ONTDEK WELK PAKKET HET BESTE BIJ JOU PAST..

CONSISTENTIE GAAT VERDER DAN REGELMATIG POSTEN

Vaak wordt bij consistentie op social media alleen gedacht aan het regelmatig posten. Die regelmatige zichtbaarheid is zeker een belangrijk onderdeel. Tijdens een samenwerking zorg ik er altijd voor dat je salon regelmatig te zien is.

Wat vaak over het hoofd wordt gezien is dat consistentie verder gaat dan regelmatig posten. Het gaat ook over de manier waarop je je salon presenteert. Straal je overal dezelfde sfeer en boodschap uit?

Daarom vind ik het belangrijk om te werken vanuit jouw salonconcept. Je social media kanalen moeten namelijk een verlengstuk vormen van je salon. Wanneer je ideale klant je social media berichten bekijkt, moet zij hetzelfde gevoel krijgen als wanneer ze jouw salon binnenstapt.

Wanneer ik alles weet over jouw salonconcept, ga ik bepalen welke uitstraling jouw social media kanalen moeten krijgen en een consistente uitstraling creëren. Dit geldt voor zowel je beelden (denk aan kleurgebruik) als voor je teksten (tone-of-voice).

Consistentie bouwt vertrouwen. En jouw ideale klant koopt op basis van vertrouwen. Denk maar eens aan jezelf wanneer je op het punt staat om een aankoop te doen.

Daarnaast vind ik het belangrijk om op de hoogte te zijn van je dromen. Op basis daarvan stel ik een unieke strategie op die ervoor zorgt dat jouw social media kanalen helemaal aansluiten bij de weg naar jouw droomsalon.

Want jij wil natuurlijk naar je droomsalon toewerken!

Mijn social media pakketten zijn voor jou wanneer jij..

  • Hebt nagedacht over het concept en de uitstraling van je salon. Je weet waar je voor staat en bent trots op je salon. Je hebt echter nog veel ambities en je salon is nog niet op het punt wat je voor ogen hebt.
  • Op zoek bent naar een consistente en doelgerichte contentstrategie voor berichten die jouw ideale klant aanspreken. Je wil een vertrouwensband opbouwen met jouw ideale klant zodat deze uiteindelijk bij jou gaat boeken.
  • Geen problemen hebt met het laten zien van het gezicht (of de gezichten) achter je salon. Een klant boekt niet zomaar een behandeling, een klant boekt een afspraak met jou (of je medewerkers)! Je klant stelt zich kwetsbaar op in de behandelstoel onder de felle loeplamp, dus om jouw ideale klant zover te krijgen om een behandeling bij jouw salon te boeken, is het belangrijk dat zij weet bij wie ze in de stoel komt te liggen. Het is overigens geen probleem als je momenteel geen beelden hebt van jou en je medewerkers. Ik werk namelijk samen met getalenteerde fotografen die prachtige foto’s bij jou op locatie kunnen komen maken!
  • Op zoek bent naar kwaliteit en niet naar kwantiteit. Ik leg de focus niet op het aantal volgers, maar op de kwaliteit van de volgers. Ik zeg altijd: je kunt beter 300 volgers hebben waar 250 ideale klanten tussen zitten, dan 1300 volgers waar 50 ideale klanten tussen zitten. Al die andere volgers gaan niet bij jou boeken, dus die zijn helemaal niet interessant. Ik sta dan ook niet voor het explosief groeien in aantal volgers en het kopen van volgers. Het overgrote deel van deze gekochte volgers vallen niet onder jouw ideale klant. De content die we opstellen gaat deze volgers niet aanspreken en deze volgers gaan niet bij jou boeken. Dit is in mijn ogen dus echt zonde van je investering. Ik hecht dus meer waarde aan de kwaliteit van de volgers en het opbouwen van een vertrouwensband met je ideale klant.

Vivian Heemskerk, VIVE huidtherapie

XoXo Marketing is een fijn bedrijf om mee te werken! We hebben mooie stappen gemaakt met mijn bedrijf en dat is mede dankzij XoXo Marketing. Ze reageerde altijd super snel en zorgde ervoor dat de plannen duidelijk waren voor iedereen. Kortom, ik ben erg tevreden!

HI! IK BEN CARLA

Met mijn diploma Commerciële Economie met specialisatie Online Marketing en diploma Schoonheidsspecialiste, heb ik de juiste kennis in handen om de social media kanalen van jouw salon naar het volgende niveau te brengen.

Ik heb me altijd al geïnteresseerd in beauty en alles daaromheen.

Je kunt het echt wel mijn passie noemen.

Daarnaast heb ik een passie voor marketing. Op een creatieve en strategische manier naar doelen toe werken, écht iets moois neerzetten en impact maken, is wat marketing voor mij zo’n mooi vak maakt. Ik heb mij gespecialiseerd in social media omdat je hiermee heel dicht bij de klant staat. Je ziet met wie je interactie hebt en dat maakt het heel persoonlijk.

Deze twee passies mag ik iedere dag combineren waarbij ik ambitieuze salonhouders help hun ideale klanten aan te trekken via social media en zo te groeien naar hun droomsalon.

Dit doe ik door middel van consistente en doelgerichte contentstrategieën.

Door te werken vanuit de salonconcepten en dromen van mijn klanten zet ik een unieke strategie neer. Deze is voor iedere salon weer anders.

Dankzij mijn diploma tot Schoonheidsspecialiste heb ik veel kennis over de beautybranche en stel ik teksten op die jouw expertise weerspiegelen.

Ik merk altijd dat mijn klanten dit heel fijn vinden. Zij willen hun social media kanalen niet uit handen geven aan iemand die hooguit weet dat je de huid regelmatig moet hydrateren. Zij willen samenwerken met een specialist die hun expertise kan doorvertalen naar hun social media kanalen.

Mijn klanten hebben dromen en ambities.

En ik weet dat alles mogelijk is zolang je ervoor gaat en de juiste stappen zet.

HOE GAAN WE TE WERK?

:
;
1. Kennismaken

Allereerst is het natuurlijk fijn om kennis te maken. Zo kunnen we ontdekken of we beide een klik ervaren. Tijdens deze kennismaking gaan we het hebben over jouw salon en wat jouw doelen zijn. Daarnaast kun je natuurlijk je vragen stellen over XoXo Marketing en over de mogelijkheden.

:
;
2. Vragenlijst en contentstrategie

Wanneer we beide een fijne klik ervaren en wanneer blijkt dat een van de social media pakketten bij jouw onderneming en doelen past, kunnen we starten met onze samenwerking!

Je ontvangt een vragenlijst zodat ik inzicht krijg in onder andere het concept, de ideale klant, de huisstijl en de doelen van jouw salon. Dit is cruciale informatie voor een sterke contentstrategie.

Aan de hand van deze informatie ga ik aan de slag met een contentstrategie, speciaal voor jouw salon. Deze wordt op maat gemaakt en met je gedeeld.

:
;
3. Content verzamelen

Nu we een duidelijke richting hebben voor jouw social media kanalen, kunnen we content gaan verzamelen.

Onder ‘’content’’ versta ik onder andere beelden. Heb je geen beelden of ben je hier niet tevreden over? I’ve got your back! Ik werk samen met getalenteerde fotografen die prachtige beelden kunnen maken voor jouw salon. Tevens worden deze beelden met jou gedeeld zodat je ze bijvoorbeeld ook voor je website kunt gebruiken! Vraag gerust naar de mogelijkheden. Verder versta ik onder content belangrijke, interessante of "leuke" informatie. Denk aan de komst van een nieuwe medewerker, een kortingsactie of een jubileum van jouw salon. Dit is helemaal geen eis, maar puur een optie voor jou om te delen wat jij graag terugziet op je socials. Dit kun je maandelijks of in één keer voor meerdere maanden aanleveren. Ik ben er voor de sterke teksten en de creativiteit! Als je geen informatie hebt om aan te leveren, is dit dus helemaal geen probleem.

:
;
4. Contentplanning en posten

Vervolgens ga ik aan de slag met het bedenken en samenstellen van de content. Dit voeg ik samen in een contentplanning met een overzicht van de beelden en teksten. De leidraad hiervoor is de opgestelde contentstrategie, zodat de planning altijd aansluit bij de doelen van jouw salon.

Je hebt altijd de mogelijkheid om deze contentplanning in te zien alvorens ik dit ga posten. Op deze manier blijf je controle houden. Ik werk een maand vooruit, dus aan het einde van de maand kun je de content van de volgende maand inzien. Na akkoord plan ik de content voor je in. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.

VOORBEELDEN VAN MIJN WERK

Ben jij er klaar voor om je socials doelgericht aan te pakken?

Zo niet: je kunt nu nog terug.

Maar als je tot hier gekomen bent, weet ik: je wil niet langer ‘’maar wat doen’’ en in die onrust zitten.

Het is tijd om consistent aanwezig te zijn op social media.

Om de uitstraling van je salon door te vertalen naar je profielen.

Om te werken vanuit doelgerichte contentstrategieën.

Om je ideale klanten aan te trekken en te groeien naar je droomsalon.

En om na een drukke werkdag vol leuke behandelingen lekker neer te kunnen ploffen op je bank met een kop thee zonder zorgen over je strategie en zichtbaarheid op social media.

Daarvoor zit je bij mij op de juiste plek.

Ik ga graag met je in gesprek om kennis te maken en om te vertellen waar jouw kansen liggen.

Binnen 30 minuten weet jij concreet welke stappen je moet zetten om jouw social media naar het volgende niveau te brengen. We bespreken waar je staat, waar je naartoe wilt groeien, en wat je er voor nodig hebt om hier te komen. Ook bespreken we of één van mijn social media pakketten goed bij je past. Deze sessie is natuurlijk 100% vrijblijvend, dus je zit nergens aan vast.

VEELGESTELDE VRAGEN

:
;
Zijn er kosten verbonden aan de kennismaking?

Zeker niet! De kennismaking is voor beide om te ervaren of er een klik is en of één van mijn social media pakketten past bij jouw salon en doelen. Dit is altijd geheel vrijblijvend, dus je zit nergens aan vast.

:
;
Waarom zou ik voor een pakket met of zonder stories kiezen?

Steeds meer gebruikers bekijken alleen maar of grotendeels stories. Het is dus in ieder geval belangrijk om stories te posten. Je kunt er bij mij voor kiezen of je stories zelf wil gaan posten of dat je dit liever uit handen geeft. Wanneer je het zelf lastig vind om sterke stories op te maken of wanneer je hier geen tijd voor hebt, past pakket GOLD beter bij je.

:
;
Waarvoor zijn de opstartkosten?

De opstartkosten zijn voor het opstellen van de contentstrategie en het rebranden van je pagina’s. Iedere salon is anders en dus heeft iedere salon een unieke aanpak nodig. Ik werk altijd vanuit het salonconcept en de doelen. Op basis hiervan stel ik jouw unieke strategie op.

:
;
Kan ik de berichten zien voor je deze post?

Yes, je hebt altijd de mogelijkheid om de berichten te zien en eventuele opmerkingen te geven.

:
;
Voor welke social media platformen kun je het beheer uit handen nemen?

Ik kan het beheer voor Instagram en Facebook voor je uit handen nemen.

:
;
Ik heb zelf niet voldoende beeldmateriaal. Hoe gaan we dan te werk?

I’ve got your back! Ik werk samen met getalenteerde fotografen die prachtige beelden kunnen maken voor jouw salon. Tevens worden deze beelden met jou gedeeld zodat je ze bijvoorbeeld ook voor je website kunt gebruiken! Vraag gerust naar de mogelijkheden.

:
;
Hoe kan ik contact met je opnemen tijdens de samenwerking?

Tijdens een samenwerking krijg je mijn telefoonnummer en kun je me WhatsAppen wanneer je vragen hebt of iets wil bespreken. Dit vinden mijn klanten altijd heel prettig werken. Mocht jij het makkelijker vinden om te e-mailen, is dit ook helemaal prima. In sommige gevallen is het handiger om even te (video)bellen, dit is dan ook altijd bespreekbaar.

VOLG ME OP INSTAGRAM