Gebruik je de Instagram App om te adverteren? Daar is in principe niks mis mee, maar je kan beter de Facebook Business Manager gebruiken om te adverteren.
In deze video geef ik je 3 redenen waardoor je meer uit je advertentiebudget kan halen door de Facebook Business Manager te gebruiken.
Ik hoor veel van mijn klanten zeggen dat ze al wel via instagram adverteren, maar dit via de app doen. In beginsel is daar niets mis mee, maar je laat alleen wat steken liggen wanneer je via de app adverteert. Wat je beter kunt doen is via de Facebook Business Manager adverteren. Dan kun je zowel op Instagram adverteren maar ook op Facebook.
Ik geef je drie reden waarom je beter via de Business Manager kunt adverteren dan via de instagram app, en de eerste reden is gelijk op de belangrijkste, namelijk je doelgroep.
Via de instagram app kun je adverteren op een doelgroep die lijkt op je huidige volgers. Of je kan even snel een nieuwe doelgroep maken. Maar via de Business Manager kun je veel verder gaan dan puur alleen geslacht en leeftijd. Je kunt ook op een specificatie adverteren, zoals dat diegene heel erg graag de VT Wonen leest bijvoorbeeld.
Een andere redenen vanuit die doelgroep gezien, is dat je ook warme contacten opnieuw kunt aanspreken. En dat doe je door bijvoorbeeld je huidige website bezoekers opnieuw te adverteren, of je e-mail lijst opnieuw te adverteren. Je kunt dus veel gerichter adverteren wanneer je dit via de Business Manager doet.
De tweede reden is dat je kunt instellen waar je advertentie te zien is. Via de instagram app kun je eigenlijk alleen instellen welke doelgroep het is, dus niet dat hij alleen in de tijdlijn te zien is. Die advertentie is dus te zien in zowel je tijdlijn als in je instagram stories.
De meesten van jullie zullen berichten adverteren waarmee je een lange tekst hebt. Dus die lange tekst komt ook in je instagram story te staan, en die wordt dan afgebroken want je ziet alleen maar de eerste twee zinnen. De hele boodschap, die ontbreekt… Want je hele boodschap is niet te zien in je instagram stories.
Dit wil je niet, want hier gaat ook budget naar uit. In de Business Manager kun je aangeven dat je alleen op de tijdlijn wilt adverteren, en daar gaat dan al je budget naartoe. Dus je gaat ook verstandiger met je budget om, zodat je echt op de plekken te zien bent waar je te zien wilt zijn.
De derde en laatste belangrijke redenen waarom je via de Business Manager wilt adverteren, is omdat je dan kan testen. Je kan testen met afbeeldingen en teksten, en doordat je deze combineert kom je tot het best presterende advertentie.
Wanneer je gaat adverteren heb natuurlijk een foto in je hoofd, en de tekst waarvan je denkt: ‘dat gaat goed werken’. Wanneer je gaat testen kom je er misschien achter dat een andere tekst of misschien andere afbeelding veel beter werkt. Dus uit dat budget ga je ook de best presterende advertentie halen, doordat je kan testen. En dat kan niet in de instagram app.
Er is dus niets mis met het adverteren via de instagram app, maar er gaan gewoon wat dingetjes mis wanneer je dat doet. Je kunt beter adverteren via de Business Manager, omdat je dan meer uit je budget gaat halen.
Heb je vragen over adverteren? Laat dan een reactie achter of stuur mij een e-mail op info@xoxomarketing.nl
12 december 2020
Een magisch toverwoord: personal branding. Maar wat is het nu? En hoe pas je het toe? In deze Xo doe je dat! video leg ik het je uit. Wat is …
28 oktober 2020
De vraag die ik het meest gesteld krijg: hoe krijg ik meer Instagram volgers? In deze video geef ik je 5 tips over hoe je meer relevante Instagram volgers kan …
30 september 2020
Waarom zou je volgers van Instagram willen verwijderen? Wat zijn daar de voordelen van? Dat leg ik je uit in deze Xo Doe Je Dat! video! Waarom je volgers van …
XoXo Marketing gebruikt cookies om de website en service te optimaliseren Lees meer