Waarom marketing een duursport is

Zaterdag 28 september 2019

Hi beste lezer,

Ik ben inmiddels alweer 4 dagen terug in Nederland en ik moet onwijs wennen. Niet door de jetlag (daar heb ik amper last van), maar doordat ik weer in Nederland ben en terug moet naar het ‘normale’.

Een nieuw normaal is voor mij wekelijks hardlopen. Voor mijn vakantie heb ik het weer opgepakt nadat ik het een jaar had laten liggen. En dat was stom, want het duurde weer even voordat ik op mijn oude niveau was. En dat vind ik het meest irritante aan hardlopen: als je het een tijdje niet doet, dan ben je het zo kwijt. Je hele conditie is in één klap weg!

Het meest fijne aan hardlopen vind ik de rust. Het wordt echt even leeg in mijn hoofd en alle indrukken van de dag krijgen een eigen plekje. Ik heb dan ook ontzettend veel hardgelopen in Amerika om alle indrukken, impressies en ervaringen een plekje te geven en dat was fijn. 🙏

Het is grappig dat ik het zo irritant vind dat je hardlopen moet bijhouden, want in de marketing vind ik het maar normaal en begrijpelijk. Marketing is namelijk ook een soort van duursport.

Je moet marketing bijhouden om iets op te bouwen. Laat je het een aantal maanden liggen, dan kun je eigenlijk als het ware opnieuw beginnen. Zo stuur ik je elke week een inspiratie e-mail om een band met je te kunnen opbouwen. Als ik je een paar maanden niets zou sturen en dan weer om de hoek zou komen kijken, dan ben je misschien wel vergeten wie ik ben en waarom ik jou in hemelsnaam een mail stuur! Ik kan weer opnieuw beginnen aan het opbouwen van een band.

En zo is het eigenlijk op elk vlak van marketing. Je moet het bijhouden, frequent van je laten horen om als het ware conditie op te bouwen en top of mind te blijven bij je ideale klant.

Toen ik deze link legde in mijn hoofd in combinatie met hardlopen begreep ik hardlopen nog beter en zet ik mezelf echt aan tot hardlopen. Ik heb het nodig om me ‘gezond’ te voelen en een leeg hoofd te hebben, maar daarnaast ook om te blijven werken aan mijn conditie en dit niet te laten verslonzen.

Zo rende ik vanochtend twee keer 10 minuten. Een ontzettend waardeloze loop, maar ik was er wel. Ik deed het wel.

Met je marketing kun je ook niet alle keren onwijs goed scoren. Soms heb je even wat minder inspiratie of slaat een e-mail of een Instagram post wat minder goed aan. Maar hé, je was er wel.

Je was er en werkte aan hetgeen wat je wil opbouwen. Een band. Of in mijn geval vanochtend mijn conditie. En dat is hetgeen wat telt: show up and win!

Wie is er nog meer een hardloper? 🙋

XOXO Manuela

 

Wil jij de volgende Marketing Gossip ook ontvangen? Schrijf je hier in voor de wekelijkse Marketing Gossip!