icoon telefoon header_ icoon facebook icoon instagram icoon pinterest

Weet jij altijd van wie je een e-mail krijgt?

Weet jij altijd van wie je een e-mail krijgt? Of krijg jij ook weleens een e-mail van info@xoxomarketing.nl, XoXo Marketing of Manuela Warnar?⁠ 🤔⁠

Wat ik heel vaak zie gebeuren – en ik denk oprecht dat de afzender het niet doorheeft – is een vage afzendersnaam, oftewel de naam die de ontvangers van je e-mail te zien krijgen. Zo vergeten velen dit in te stellen waardoor je altijd het e-mailadres te zien krijgt, dus in mijn geval info@xoxomarketing.nl. ⁠

Of mensen vullen hun volledige naam in of hun bedrijfsnaam. Ook dit kan beter.⁠

Je wil namelijk dat mensen het idee hebben dat ze een persoonlijke e-mail van je krijgen en daarnaast dat ze weten van welk bedrijf je bent. Door je e-mailadres, volledige naam of bedrijfsnaam te gebruiken als afzenderstitel, voldoe je niet aan de verwachtingen van een persoonlijke e-mail.⁠

Hoe dit beter kan? Door je voornaam en je bedrijfsnaam te benoemen in je aftiteling. Denk aan: ⁠

  • Manuela van XoXo Marketing⁠
  • Manuela | XoXo Marketing⁠
  • Manuela – XoXo Marketing ⁠

Waarom dit zo belangrijk is? Mensen zien van wié het komt – en dat is heel belangrijk wanneer je meerdere mensen in je team hebt – en daarnaast van welk bedrijf het komt. Zo maak je het persoonlijk én herkenbaar. Mensen gaan XoXo Marketing niet meer los zien van mij als persoon en andersom koppelen ze mijn naam ook gelijk aan XoXo Marketing. ⁠

Hier zit dus ook gelijk een stukje branding in. Zorg ervoor dat je werkt aan je branding door vanuit je persoonlijke naam én bedrijfsnaam te communiceren.⁠ 😊⁠

Ben je bang dat jouw mailings als spam worden gemarkeerd? Daar schreef ik ook een blog post over!