Veel ondernemers dromen ervan om net zo’n mooie Instagramfeed te hebben als de grote influencers. Kleurrijke foto’s die allemaal bij elkaar passen en een eenheid uitstralen. En dat is logisch, want je Instagram profiel is je online visitekaartje. Maar hoe creëer je nu een mooie Instagramfeed?
Een mooie Instagramfeed is een Instagramfeed die bij jou past als bedrijf. Welke kleuren gebruik je in je huisstijl en wat voor soort foto’s passen bij je branding? Wil je fris, enthousiast en passievol overkomen of juist zakelijk, degelijk en als autoriteit?
Bedenk wat voor gevoel je wilt uitstralen en welke kleuren en wat voor soort foto’s hierbij passen. Past dit ook bij jouw ideale klant? Als jouw ideale klant jouw Instagramprofiel ziet, wil hij of zij je dan gaan volgen? Probeer hier op in te spelen.
Hoe creëer je dan deze mooie Instagramfeed die bij jou past? Ga aan de slag met het gratis online programma Canva om foto’s te bewerken en zelf social media afbeeldingen, Stories en meer te maken. Heb je zelf foto’s gemaakt of laten maken door een professionele fotograaf? Ga hiermee aan de slag en wissel dit eventueel af met stockfoto’s die je onder andere gratis kunt downloaden op Pixabay of Pexels.
Je hebt nu de afbeeldingen en misschien wel video’s die je wil gaan plaatsen. Met een planningstool voor social media zoals Later kun je als het ware je Instagramfeed inplannen. Je kunt schuiven met alle foto’s en zo een perfecte Instagramfeed puzzelen. Op die manier weet je zeker hoe jouw Instagramfeed er straks uit gaat zien wanneer alle berichten zijn geplaatst.
Naast een mooie Instagramfeed om jouw toekomstige volger een bepaald gevoel over jouw bedrijf te geven, dien je ook een krachtige Biografie neer te zetten. Deze 150 tekens laten zien wie jouw bedrijf is en waar je voor staat. Je Instagram Biografie dient de Instagramgebruikers te overtuigen om je te gaan volgen. Houd het kort en bondig, voeg emoticons toe en speel in op wáárom je doet wat je doet en welke waarde je biedt.
Mijn Instagram Biografie ziet er momenteel als volgt uit:
Instagramgebruikers die mijn profiel bezoeken, weten hierdoor heel goed voor wie ik het doe (beauty & fashion ondernemers), weten wát ik doe (consultancy en strategie) en weten wat ze van mij kunnen verwachten wanneer zij mij volgen (wekelijkse marketingtips). Probeer je Instagram Biografie op deze manier in te steken.
Hier meer over lezen? Check mijn artikel ‘Zo creëer je de perfecte Instagram Biografie’.
Heb je jouw Instagram Biografie aangepast en ben je aan de slag gegaan met Later om je feed in te plannen? Dan is het tijd voor de volgende stap: Instagram Highlights. Oftewel, de bolletjes die onder je Instagram Biografie staan en de hoogtepunten zijn van de Instagram Stories die je hebt geplaatst.
Wat je wellicht weleens bij andere accounts hebt gezien, is dat je een omslagfoto kunt toevoegen aan deze Hightlights. Dit kun je ook weer helemaal doen volgens de look & feel van jouw bedrijf zoals icoontjes voor de verschillende soort highlights, of gebruik foto’s. Zelf gebruik ik foto’s met een roze lijntje (volgens mijn logokleur) voor mijn Hoogtepunten. Ook deze omslagfoto’s kun je zelf maken in Canva.
Een laatste tip is om deze Highlights (of Hoogtepunten) als de menubalk van je website te zien. Welke dingen wil je sowieso meegeven aan je volgers? Denk aan een ‘Over mij’ Hoogtepunten, maar ook ‘Diensten/producten’ of ‘Reviews’. Zo kunnen volgers makkelijk meer over jouw bedrijf te weten te komen, weten ze wat je aanbiedt en ook wat andere mensen over jou zeggen. Jouw bedrijf in een notendop!
Meer leren over een mooi Instagram profiel of hoe jij Instagram effectief kunt inzetten voor jouw bedrijf? Bekijk al mijn artikelen over Instagram.
8 juni 2021
Sinds kort is er een nieuwe term in de beautybranche op het gebied van marketing: skinfluencers. Skinfluencers zijn influencers op het gebied van skin, oftewel personen die actief zijn op …
28 oktober 2020
De vraag die ik het meest gesteld krijg: hoe krijg ik meer Instagram volgers? In deze video geef ik je 5 tips over hoe je meer relevante Instagram volgers kan …
30 september 2020
Waarom zou je volgers van Instagram willen verwijderen? Wat zijn daar de voordelen van? Dat leg ik je uit in deze Xo Doe Je Dat! video! Waarom je volgers van …
XoXo Marketing gebruikt cookies om de website en service te optimaliseren Lees meer