Een simpel middel om meer verhalen te kunnen vertellen wanneer je je ‘leeg’ en ‘op’ voelt. Dat gevoel dat je ‘niets meer te vertellen hebt’ of ‘al je goede verhalen al verteld hebt’.
⁠⠀⁠
Nee, dan hoef je niet gelijk naar de fles te grijpen, maar een vel papier te pakken en een pen. Het is tijd om aan de slag te gaan met jouw contentstrategie om er zo voor te zorgen dat je áltijd wat te vertellen hebt! ⁠⠀⁠
⁠⠀⁠
Met een contentstrategie bepaal je wát je gaat zeggen en op welke kanalen. Je weet wie je ideale klant is, maar op welke kanalen bevindt je ideale klant zich? Focus je op die kanalen. Voor mij is dat bijvoorbeeld vrij divers, zowel Instagram, Facebook, nieuwsbrief, Youtube als LinkedIn, maar ik heb wel specifieke content voor elk kanaal. ⁠⠀⁠
⁠⠀⁠
Dat is dan gelijk de tweede: bedenk wat je wilt gaan delen en in welke vorm. Wil je vaak tips delen? Doe je dat dan in een videovorm of blogvorm? ⁠Denk erover na dat niet iedereen video de fijnste manier van content consumeren vindt, maar bijvoorbeeld liever lezen. Zorg dan ook voor verschillende vormen, zowel tekst, beeld als video. ✏️⁠⠀⁠
⁠⠀⁠
Dan gaan we naar je boodschap: wat wil je vertellen? Informatie over je producten, over jezelf of tips over je service? Denk in thema’s waarin berichten vallen die je graag wilt delen, in mijn geval: online ondernemen, marketingtips, leergierigheid en meer. Verdeel deze ‘thema’s’ over een maand, zodat je al een richtlijn hebt van wat je gaat delen die maand. Bepaal een frequentie van posten en houd je daaraan: consistentie is key in marketing! ⁠⠀⁠

Werk jij al met een content strategie?